Jakým situacím můžete čelit jako pronajimatel?
- Finpet
- 27. 3. 2024
- Minut čtení: 1
Aktualizováno: 9. 4. 2024
Když se v sobotu ráno probudíte plánujíc klidný víkend, poslední věcí, kterou očekáváte, je zpráva od nájemkyně oznamující problém s průsakem vody u souseda v koupelně.
Tato situace není ideální a je potřeba jednat rychle.
Má první reakce byla okamžitě zavolat na pojišťovnu. Překvapení bylo, když jsem zjistil, že mám k dispozici pouze omezený rozpočet na řešení takových situací. Můj pojistný limit asistenčních služeb byl podstatně nižší než jsem si myslel.
Co dělat v takové situaci?

Požádal jsem pojišťovnu o vyslání technika, abych zabránil eskalaci problému v havarijním stavu. Následně mě napadlo využít pojištění nemovitosti, které jsem sjednával s nájemkyní a požádat ji o převzetí pojistné události. Toto pojištění bylo nové a jeho limit na asistenční služby byl ve výši 7000 Kč. Což bylo pro danou situaci dostačující.
Z této situace jsem si odnesl ponaučení o důležitosti pravidelné aktualizace pojistných smluv nemovitosti co do výše pojistné hodnoty nemovitosti tak i doprovodných asistenčních služeb.

Ale to nebylo vše. O několik týdnů později, opět přes víkend se objevila další situace.
Tentokrát byl nájemník uvězněn mimo byt kvůli zablokovaným klíčům v zámku dveří.
Rychlá reakce pojišťovny a použití asistenčních služeb opět bez problémů vyřešila nepříjemnou situaci.
Důležité ponaučení?
Kdo je připraven není překvapen.
Kontrolujte své pojistné smlouvy a limity asistenčních služeb pravidelně.
Tato malá opatření vás mohou uchránit před finančními a emocionálními starostmi a zajistit klidnější spánek.
sA
Comments